V 5. c smo obeležili dan demokracije tako, da smo izvedli razredne volitve v šolsko skupnost ter šolski parlament. Učiteljica je začela uro tako, da je sama izbrala učence, ki so po naravi bolj tihi in se sami ne bi javili za tako nalogo. Nato je učencem povedala, da vidi na njihovih obrazih neprijetne izraze in da jo zanima zakaj. Učenci so izrazili mnenje, da učiteljica ni bila poštena, saj se predstavniki sami niso strinjali, da bi to bili in tudi drugim učencem se ne zdi prav, da oni ne morejo sodelovati.
Učiteljica je učence vprašala, kaj bi oni naredili, da bi bilo, po njihovo, pošteno. Učenci so predlagali, da se kandidati sami javijo, zberejo pa jih sošolci in sošolke. Hkrati s tem predlogom so učenci ugotovili, da bo zmagal tisti, ki je bolj priljubljen, ne tisti, ki je dober. Na ta način smo prišli do lastnosti, ki želimo, da jih kandidat ima. Te so bile:
– dobro posluša,
– vse zapiše,
– ima dobre ideje,
– je pogumen.
Kmalu zatem se je porodilo vprašanje, kako bomo vedeli, da imajo učenci resnično te lastnosti. Učenci so ugotovili, da se lahko kandidati tudi zlažejo, če jih ne poznamo dobro. Spraševali smo se, kaj lahko naredimo, da bi zmanjšali možnost laganja. Učenci so predlagali, da kandidate izprašamo ter tako oni sami dokažejo (povedo), da imajo te lastnosti, tako da navedejo, kaj so že naredili.
Ko smo končali s pogovori, smo skuhali volilni golaž. Opogumilo se je 8 kandidatov – 5 dečkov in 3 deklice. Po predstavitvi in intervjujih sta bili za šolski parlament izbrani dve deklici, za šolsko skupnost pa deček.
Vsi trije izbrani kandidati so podali tudi končno izjavo o uspešni kandidaturi.
Učenci 5. c