Na zadnji šolski dan koledarskega leta 2017, v petek, 22. 12. 2017, so nam učenci od 5. do 9. razreda pripravili predstavo ob dnevu samostojnosti. Dogajanje pred 760 učenci je potekalo v več jezikih: slovenščini, nemščini, angleščini in japonščini.
In kaj pomeni dan samostojnosti in enotnosti Slovencem? 26. 12. 1990 je Slovenija razglasila izid plebiscita o samostojnosti. Takrat je skoraj 95 odstotkov Slovencev odločilo, da Slovenija postane samostojna in neodvisna država.
Predstava se je začela z nastopom mladinskega pevskega zbora pod vodstvom učiteljice Karmen Logar, ki so zapeli himno. Za tem sta na oder prišli dve deklici, ki sta vodili predstavo. Najprej so nastopili učenci nemškega jezika, ki jih poučuje Nataša Žlindra. Predstavili so ključne trenutke v človekovem življenju. Druga točka v angleščini je bila zelo posebna, recitirali so namreč pesmi, ki so jih napisali in prevedli učenci naše šole. S tem nastopom so se pod mentorstvom Alenke Kavke in Jasmine Pogačnik predstavili tudi na več jezičnem recitalu v Škofji Loki. Naslednja točka je govorila o avstrijskem skladatelju Mozartu. Učenci so priredili fantastično pevsko točko pod budnim očesom učiteljice Blanke Čad. Učitelj Boštjan Domjanić in učenci so poskrbeli, da smo slišali, kako zveni slovenska beseda v različnih narečjih. Neža in Mirjam sta točko za naše glasilo opisali takole:
Ena od točk je govorila o slovenskih narečjih, v kateri sva nastopali tudi midve. Predstavili smo šest narečij: primorsko, štajersko, gorenjsko, koroško, dolenjsko in, nam najbližje, ljubljansko. Pri točki je sodelovalo osem učencev iz 7. in 8. razreda pod taktirko učitelja slovenščine Boštjana Domjanića. Točka je govorila o družini, ki se odloči prepotovati našo prelepo Slovenijo, pri tem pa spoznajo pestrost slovenskega jezika, ki se kaže v številnih narečjih. Besedilo je bilo posledica sodelovanja učiteljev in učencev z različnih koncev Slovenije.
Obe sva na odru, kljub manjši prisotnosti treme, zelo uživali in bi še z veseljem kdaj ponovili to izkušnjo.
V slovenskih gorah so se znašli tudi angleški turisti, ki so se naučili, kako preživeti. Za to je poskrbela Simona Jeran. Predzadnjo točko so nam predstavili »Japonci«. Laura Kočar je o tej točki povedala:
Naša točka je bila bolj proti koncu. Govorila je o japonskih turistih, ki so prišli v Ljubljano. Dva Ljubljančana sta se poskušala otresti japonskih turistov, pa ni šlo. Šla sta na Ljubljanski grad, kamor so prišli tudi Japonci. Šla sta na Bled, tudi tja so prišli. Šla sta na Triglav, tudi tam se jih nista mogla otresti.
Jaz sem bila turistična vodička, ki je popeljala japonske turiste po Ljubljani, Bledu in na najvišjo goro v Sloveniji. Nosila sem japonsko zastavo, ki sem jo sama izdelala. Saj veste, vodička ni vodička brez zastave. Turisti so bila sama dekleta. Bila sem edina iz 8. razreda, ostali učenci so bili iz 7. razreda. Bilo je super in smešno.
Zadnjo točko sta predstavili učenki petega razreda, in sicer Pavčkovo pesem popotnik v angleščini in slovenščini. Pripravila ju je Alenka Treven.
Za konec nam je gospa ravnateljica Ana Nuša Kern zaželela vse dobro v novem letu, mi pa smo se zapodili počitnicam naproti.
Nika Iskra, Laura Kočar, Neža Novak, Mirjam Kostanjšek