Lahkih nog naokrog – Posočje

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5336-rotated.jpg
Foto: Boštjan Domjanič

V tednu, od srede, 7. 10., do petka, 9. 10., so  se učenci 9. razredov odpravili v Posočje. Za obisk slovenske destinacije so se učitelji odločili, ker je bila lanskoletna ekskurzija v Rim odpovedana.  Učence je v Posočju spremljalo šest učiteljev.

Zgodaj zjutraj so se neučakani devetošolci zbrali pred šolo, zložili kovčke na

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5256-1-rotated.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5258-1-rotated.jpg

avtobus in se odpeljali novim znanjem naproti. Pot je bila dolga, trajala je kar 1 uro in pol. Najprej so se ustavili v bolnici Franja. Učenci so povedali, da je bilo zelo zanimivo. Pot jih je nato vodila do CŠOD-ja. Med potjo so imeli še predstavitve sošolcev o krajih, ki so jih v prihodnjih dneh obiskali. Kmalu zatem, ko so se namestili v domu, so odšli do Tolminskih korit, kjer je bilo čudovito. Učenci se kar niso mogli nagledati lepote Soče.

Naslednje jutro so se odpravili v Kobariški muzej 1. svetovne vojne. Popoldne pa so se odpravili na ogled kevaren. Po ogledu kavaren so se odprav do cerkve Javorca. Cerkev je bila po mnenju učencev zelo lepa. Naslednji dan so se odpravili domov. A še prej so se ustavili in ogledali Trentski muzej. Nato so se odpravili čez Vršič in si v Ratečah privoščili kosilo. Sledili so še Zelenci.

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5378-1-rotated.jpg

Po dolgi vožnji so le prispeli pred šolo, kjer so jih že čakali starši.
Žana

V nadaljevanju je zapis devetošolca Maksa.

Dragi bralec!
V sredo, 7. 10., smo se učenci devetih razredov odpravili v šolo v naravi, v Posočje, ki smo ga raziskovali do petka, 9. 10. Najprej smo obiskali bolnico Franja. Vodička nam je razložila zgodovino bolnice in nas peljala na ogled. Bolnica Franja je razdeljena na več stavb, ki tvorijo manjšo vas, skrito ob reki, globoko v soteski. Obkrožena je s čudovito naravo in je idiličen kraj za ogled. Nadaljevali smo pot v Tolmin, kjer smo tudi prenočevali. Še isti dan smo si ogledali ikonična Tolminska korita, ki so čudež narave. Razdeljeni v skupine, smo naredili krog do korit ob pastelno obarvani Soči. Naslednji dan smo nadaljevali z ogledom muzeja o 1. svetovni vojni, kjer je bil odlično razložen potek soške fronte. Ogledali smo si tudi italijansko kostnico – vojaški spomenik padlih italijanskih vojakov v Sloveniji. Po kosilu smo si ogledali še ostanke italijanske fronte na Kolovratu, kjer so se odlično obdržali ostanki 1. svetovne vojne. Pot smo nadaljevali do cerkvice Javorca. Cerkev je bila postavljena na odmaknjeni planoti v zaledju fronte, obkrožena z izklesanimi gorami in gozdovi. Ko smo prispeli, je bil večer in ob tej cerkvici je bil razgled skoraj žalosten, ko se je svetloba lomila ob nazobčanih vrhovih in se odbijala čez tisoče neoznačenih grobov. Zadnji dan smo se odpravili domov skozi Triglavski narodni park. Ustavili smo se v Trentarskem muzeju, kjer smo si ogledali odličen video, ki pokaže, kako bogata s čudovito naravo je Slovenija. Po ogledu muzeja smo si ogledali pomembno strateško točko – Vršič. Ko smo zapustili Triglavski narodni park, smo se še zadnjič ustavili v restavraciji Ponca v Ratečah, kjer smo imeli kosilo. Pot nazaj je bila mirna in dolga, na kateri sem razmišljal, kaj novega sem videl, zato, dragi bralec, priporočam ti ogled Posočja zaradi odlične hrane, neverjetne narave in bogate zgodovine. Maks